Ο Μυστικός Δείπνος της Μεγάλης Πέμπτης, έγινε Τετάρτη!




Την 1η Απριλίου του έτους 33 π.Χ. και ημέρα Τετάρτη έλαβε χώρα ο Μυστικός Δείπνος, σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, και όχι Πέμπτη όπως μνημονεύεται στα εκκλησιαστικά κείμενα.



Σύμφωνα με τον καθηγητή Κόλιν Χάμφρις, υπάρχουν αντικρουόμενες αναφορές για τον Μυστικό Δείπνο στα Ευαγγέλια, αφού στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά αναφέρεται ότι ο Μυστικός Δείπνος συμπίπτει με το εβραϊκό Πάσχα, ενώ σύμφωνα με τον Ιωάννη, ο Χριστός και οι μαθητές του συνέφαγαν μία μέρα νωρίτερα. Υποστηρίζει επίσης ότι η σύλληψη του Ιησού, η ανάκριση και οι δίκες δεν έλαβαν χώρα σε μία μόνο νύχτα.

Το ζήτημα που προκύπτει από τα γραφόμενα των τριών πρώτων είναι ότι «δεν βγαίνουν» οι ώρες και τα γεγονότα, από τη σύλληψη και τη δίκη του Ιησού μέχρι τη Σταύρωση. Ακόμη υπάρχουν ενστάσεις που αφορούν το γεγονός ότι ιουδαϊκό δικαστήριο δεν συνεδρίαζε νύχτα.

Μιλώντας στο BBC για το βιβλίο του "Το μυστήριο του Μυστικού Δείπνου", ο καθηγητής εξήγησε : "Ότι και να πιστεύει κανείς για τα Ευαγγέλια, οι εβραίοι δεν θα μπέρδευαν ποτέ το γεύμα του Πάσχα με ένα οποιοδήποτε άλλο γεύμα γιατί είχε ιδιαίτερη σημασία. Κατά συνέπεια είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί τα Ευαγγέλια αντιφάσκουν. Το γεγονός αυτό προβλημάτιζε τους μελετητές της Βίβλου εδώ και αιώνες. Για την ακρίβεια αναφέρουν ότι είναι το πιο ακανθώδες ζήτημα στην Καινή Διαθήκη".

Και πρόσθεσε: "Αν εξετάσουμε τα γεγονότα που αναφέρονται στα Ευαγγέλια, μεταξύ του Μυστικού Δείπνου" και της Σταύρωσης υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συμβάντων. Δεν είναι δυνατόν όλα αυτά να συνέβησαν από την Πέμπτη μέχρι το πρωί της Παρασκευής".

Η πιθανή... λύση του μυστηρίου βρίσκεται στο γεγονός ότι οι Ευαγγελιστές χρησιμοποιούσαν διαφορετικά ημερολόγια. Ο Μάρκος, ο Ματθαίος και ο Λουκάς είχαν υπόψη τους χρησιμοποίησαν ένα παλαιότερο εβραϊκό ημερολόγιο, το οποίο χρησιμοποιείτο ήδη από τους Αιγύπτιους την εποχή του Μωυσή, αντί για το επίσημο που ήταν σε ισχύ.

Σύμφωνα με αυτό το ημερολόγιο, ο Μυστικός Δείπνος έλαβε χώρα την Τετάρτη 1η Απριλίου του 33 π.Χ. Ο καθηγητής μάλιστα προτείνει να πάψει να είναι κινητή εορτή το Πάσχα, αφού σύμφωνα με αυτό το εύρυμα, πρέπει να γιορτάζεται σταθερά την πρώτη Κυριακή του Απριλίου.