ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΔΗΓΟΙ ΤΑΞΙ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ!





«Ζητείται έλληνας για οδηγός ταξί στην Αυστραλία. Δωρεάν εκπαίδευση, υψηλό σταθερό εισόδημα εξασφαλισμένο, ποιότητα ζωής, συνθήκες εργασίας πιο ικανοποιητικές από τις ελληνικές…». Κάπως έτσι το σκέφτηκαν οι ομογενείς ιδιοκτήτες ταξί στη Μελβούρνη. Αναζητούν τουλάχιστον 1.000 έλληνες οδηγούς στον κίτρινο, όπως είναι και στην Αθήνα, στόλο τους.

Τρεις μεγάλες εταιρείες ταξί στη Μελβούρνη που ανήκουν σε ομογενείς εμπνεύστηκαν κι ανέλαβαν να υλοποιήσουν το σχέδιο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον Ελλήνων να εργαστούν ως οδηγοί ταξί στη μακρινή Αυστραλία. Η «Taxi-Link» του Ηρακλή Κατσιαμπάνη, η «Ambassador Taxis» του Γιάννη Βλασόπουλου και η «Cabways» των αδερφών Σικαβίτσα έχουν σήμερα στην ιδιοκτησία τους και διαχειρίζονται περισσότερα από 500 ταξί, σε σύνολο 5.000 στη Μελβούρνη. Μόνο που δεν διαθέτουν πλέον και τον αντίστοιχο αριθμό οδηγών για να τα κυκλοφορούν σε περισσότερες βάρδιες.

«Αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι από την πρώτη γενιά Ελλήνων ταξιτζήδων που ήρθαν και δούλεψαν εδώ στις δεκαετίες '50, '60 και '70 έχουν αποσυρθεί. Πλέον οι περισσότεροι οδηγοί ταξί είναι Ινδοί, αφού και οι Αυστραλοί δεν ενδιαφέρονται. Την έχουν υποτιμημένη στη νοοτροπία τους τη δουλειά αυτή, δεν μπορούν δωδεκάωρο έξω στους δρόμους. Μπροστά, λοιπόν, στο αδιέξοδο αυτό, σκεφτήκαμε ότι, ειδικά τώρα εν μέσω κρίσης, είναι η μεγάλη ευκαιρία να δώσουμε σε Ελληνες τη δυνατότητα να εργαστούν εδώ», λέει στα «ΝΕΑ» ο 44χρονος Ηρακλής Κατσιαμπάνης, ιδιοκτήτης 153 ταξί! Για την υλοποίηση του εγχειρήματος, μάλιστα, προτίθεται να λειτουργήσει από τις 2 Απριλίου και δική του «Ακαδημία Ταξί», για την επιμόρφωση κάθε ενδιαφερόμενου στα πρότυπα άλλων παρόμοιων σχολών. «Δίνουμε την ευκαιρία σε οποιονδήποτε να παρακολουθήσει τα σχετικά μαθήματα. Για δυο βδομάδες, δέκα έλληνες εκπαιδευτές θα τους διδάξουν όλα τα απαραίτητα. Η παρακολούθηση των σεμιναρίων αυτών είναι δωρεάν. Μοναδική υποχρέωση όσων εκπαιδευτούν θα είναι να δουλέψουν μαζί μας τουλάχιστον για τρεις μήνες. Είμαι σίγουρος ότι τελικά θα τους αρέσει τόσο που θα θελήσουν να παραμείνουν και περισσότερο, έως και μόνιμα. Αρκεί να τους πω ότι εδώ θα βγάζουν καθαρά ώς και 1.000 δολάρια (802 ευρώ) την εβδομάδα, δουλεύοντας εξαήμερο από 10-12 ώρες καθημερινά. Χρήματα, δηλαδή, αρκετά περισσότερα απ' όσα θα κέρδιζαν στην Ελλάδα», υποστηρίζει ο κ. Κατσιαμπάνης.

«ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΑΜΗΝ». «Προτού ακόμα ξεσπάσει η ελληνική κρίση είχαμε έλλειψη σε οδηγούς. Από τη στιγμή που άλλαξε ο νόμος και δεν επιτρέπεται πλέον η μαζική εισροή Ινδών στην Αυστραλία, εδώ και τουλάχιστον έξι μήνες προσπαθούμε ανεπιτυχώς να βρούμε ενδιαφερόμενους να δουλέψουν τα αυτοκίνητά μας. Φτάσαμε πλέον στο αμήν», λέει με τη σειρά του ο 43χρονος Χρήστος Σικαβίτσας, συνιδιοκτήτης 121 ταξί με τον αδερφό του. «Η αλήθεια είναι πως στην αρχή δεν σκεφτήκαμε καθόλου τους Ελληνες, με το σκεπτικό ότι εδώ είναι μακριά γι' αυτούς. Ωσπου ακούσαμε από ειδήσεις, γνωστούς και φίλους πως αρκετός κόσμος στην Ελλάδα θέλει να μεταναστεύσει. Τότε ήταν που ξυπνήσαμε και είπαμε μεταξύ μας: Για σταθείτε, γιατί δεν τους καλούμε να έρθουν, αφού και αυτοί έχουν τόσο ανάγκη μια δουλειά; Αρκεί να οδηγούν καλά μας ενδιαφέρει, όχι τόσο η ηλικία τους. Ας το σκεφτούν, είναι προσοδοφόρο εδώ το επάγγελμα αυτό», προτρέπει ο κ. Σικαβίτσας, ο οποίος εδώ και τρεις εβδομάδες έχει ήδη τρεις νεοφερμένους από την Ελλάδα οδηγούς που δουλεύουν για λογαριασμό του.

«Εγώ, πάντως, δεν θα πήγαινα στην Αυστραλία, γιατί την Ελλάδα δεν την αλλάζω ούτε τώρα. Ξεκάθαρα, ωστόσο τα χρήματα που παίρνουν οι συνάδελφοι εκεί εμείς δεν τα είδαμε ούτε στις καλές εποχές του ταξί», σχολιάζει ο Γιώργος Μπάτσος, πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής. «Αυτή τη στιγμή βγάζουμε κατά μέσο όρο μόλις 20 ευρώ για δωδεκάωρη βάρδια. Στις πιάτσες πια βλέπεις καθημερινά απόγνωση. Εχει πέσει πολύ η δουλειά», λέει ο 41χρονος οδηγός.

ΠΗΓΗ:tanea.gr