Προς πεζοδρόμηση η Βασιλίσσης Όλγας




Τέλη του 2012 ξεκινάει η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, που έχει σχεδιαστεί εδώ και χρόνια και εντάσσεται στο πρόγραμμα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της πρωτεύουσας... και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα χρόνο. Από άποψη μελέτης τουλάχιστον – η οποία....

πήρε τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου – η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας γίνεται πραγματικότητα.

Θα προσφέρει είκοσι ελεύθερα στρέμματα στην πόλη και έναν ενοποιημένο πνεύμονα 500 στρεμμάτων που θα αρχίζει από τον Εθνικό Κήπο και θα καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπίου (Στύλοι Ολυμπίου Διός). Με την καινούργια όψη του, ο δρόμος, όπως σχεδιάστηκε από την εταιρεία Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις (ΕΑΧΑ), θα αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος του στους πεζούς, με μόνη επιτρεπόμενη την διέλευση των τραμ και των τρόλεϊ (για τα αυτοκίνητα πρώτης ανάγκης, η εξυπηρέτηση τους έτσι κι αλλιώς προβλέπεται σε κάθε πεζόδρομο), ολοκληρώνοντας με το κομμάτι της πεζοδρόμησης της απόστασης από το Καλλιμάρμαρο μέχρι τον Κεραμικό, τον μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο που θα ξεκινά από το Παναθηναϊκό Στάδιο, δημιουργώντας μια συνολική διαδρομή πεζοδρόμου που θα φτάνει τα 4 χλμ. μέσω της Αποστόλου Παύλου και της Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Όσο για την κίνηση, η ΕΑΧΑ ήδη έχει συνεργαστεί με συγκοινωνιολόγους που εκτιμούν πως η διέλευση των αυτοκινήτων στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας έχει μειωθεί κατά το ήμισυ μετά τη λειτουργία του τραμ και εκτιμάται ότι το υπόλοιπο δίκτυο μπορεί να αντέξει την εκτροπή της κυκλοφορίας. Προκειμένου ο νέος πεζόδρομος να μην εξελιχθεί σε χώρο τραπεζοκαθισμάτων, όπως στους πεζόδρομους των Αποστόλου Παύλου και Αδριανού, η σε μια νέα οδό Τοσίτσα στο Πολυτεχνείο, θα προστεθούν τρία αναστρέψιμα κτίρια. Ένα πληροφοριακό κέντρο κοντά στην είσοδο του Ζαππείου, ένας σταθμός ενοικίασης ποδηλάτων κοντά στη στάση του τρόλεϊ (δίπλα στην οποία θα μετακινηθεί και η υπάρχουσα επί της Αρδηττού στάση του τραμ) και ένα αναψυκτήριο δίπλα στο άγαλμα του Βύρωνα, ώστε να υπάρχει κίνηση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και όχι μόνο διέλευση. Με την πεζοδρόμηση αλλά και επιπλέον επεμβάσεις, το ανομοιογενές πλήθος των στύλων για το τραμ και το τρόλεϊ θα μειωθεί στο μισό και θα αντικατασταθεί από την τοποθέτηση σε αρμονική διάταξη νέων κομψότερων.