Απεργία των καθηγητών στις 14 Φλεβάρη
Την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 14 Φλεβάρη, με αφορμή τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης και τις περικοπές στους μισθούς, αποφάσισε η ομοσπονδία των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης.
Το Σάββατο η γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ υπερψήφισε την εισήγηση και το πρόγραμμα δράσης που προτάθηκαν από την ομοσπονδία. Ετσι, θα πραγματοποιηθεί 24ωρη γενική απεργία στις 14 Φλεβάρη, η οποία μπορεί να μεταφερθεί για να συμπέσει με ευρύτερη κινητοποίηση είτε ομοσπονδιών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είτε πανδημοσιοϋπαλληλικής ή γενικής απεργίας. Επίσης, προγραμματίζονται από τις 13 έως τις 17 Φλεβάρη πολύμορφες δράσεις και κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, με συγκεντρώσεις, αποκλεισμούς δημόσιων κτιρίων κ.ά.
Σε ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ αναφέρει πως «οι περικοπές των μισθών μειώνουν την αγοραστική αξία του εισοδήματος των εργαζομένων, οι οποίοι περιορίζουν ακόμα και βασικές τους ανάγκες για να επιβιώσουν» και προσθέτει πως «η φτώχεια και η εξαθλίωση κτυπά όλο και περισσότερες ομάδες πληθυσμού».
Ο χώρος της εκπαίδευσης, υποστηρίζει η ομοσπονδία των καθηγητών, δεν έχει μείνει έξω από την επέλαση της «τροϊκανής» πολιτικής. «Η ελλιπής χρηματοδότηση των σχολείων οδηγεί στην προμήθεια πετρελαίου και φυσικού αερίου με το σταγονόμετρο, με ένα μέρος των εξόδων να καλύπτονται από τους γονείς. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζει νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων μετά το πρώτο κύμα του περασμένου Μάρτη», τονίζει η ΟΛΜΕ. Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος ακόμη για ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών μέσω της αύξησης του διδακτικού ωραρίου που προωθείται, της αξιολόγησης και των υποχρεωτικών μετακινήσεων.
Αναφορικά με τις δαπάνες για την Παιδεία, υποστηρίζουν ότι μειώνονται ακόμη περισσότερο και από τις προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος.
Ο συνδικαλιστικός φορέας των καθηγητών ζητεί από την «προσωρινή ή ειδικού σκοπού κυβέρνηση», όπως τη χαρακτηρίζει, να μην προχωρήσει «σε καμιά νομοθετική πρωτοβουλία για τα εκπαιδευτικά θέματα που θα υπονομεύσει ακόμα περισσότερο το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης για πολλά χρόνια».
imerisia.gr